Forever (TV Series 2014–2015)


Onsterfelijkheid. Het is een onderwerp dat de mens vanaf het begin der tijden heeft gefascineerd, of het nu gaat om de verhalen over de oude Griekse goden en halfgoden of de obsessie van mensen voor vampiers. Natuurlijk zijn Hollywood en televisie vele malen in actie gekomen, van "Highlander" uit 1986 tot de laatste incarnatie, ABC's verbazingwekkende maar helaas korte duur "Forever". Het speelt Ioan Gruffudd als Dr. Henry Morgan, hoofd medisch onderzoeker van het misdaadlaboratorium in New York City. Henry is net als jij en ik; hij gaat aan het werk, betaalt zijn rekeningen en heeft een charmante houding over hem. Behalve dat hij onsterfelijk is, ongeveer 200 jaar geleden geboren, lijkt zijn onsterfelijkheid te beginnen met een dodelijke schotwond en overboord te worden gegooid van een slavenschip nadat hij probeerde tussenbeide te komen in de wrede behandeling van een slaaf. Elke keer dat Henry wordt vermoord, hij komt altijd terug in het water en altijd naakt. De enige persoon die op de hoogte is van Henry's toestand is Abe ( Judd Hirsch ), Henry's oude vriend, zakenpartner en, ondanks dat Abe er aanzienlijk ouder uitziet dan Henry, zoon. Samen runnen ze een antiekwinkel, terwijl Henry eropuit gaat, misdaad oplost en aanwijzingen oppikt die niemand anders lijkt te kunnen. Maar dit idyllische leven komt tot stilstand wanneer Henry ontdekt dat er iemand anders met zijn bekwaamheid in de stad is, iemand die, in tegenstelling tot Henry, niet volgens dezelfde moraal leeft (Burn Gorman in een tour de force-optreden als Adam, een 2000-jarige onsterfelijk). Vanaf dat moment is het een kat-en-muisspel tussen de twee, terwijl Henry ook misdaden moet oplossen en relaties moet onderhouden met zijn collega's op het politiebureau, terwijl hij er ook voor moet zorgen dat ze zijn geheim nooit te weten komen. een charmant, goed geschreven verhaal met veel actie, spanning en een zekere magie. Des te meer reden waarom het na één seizoen zou moeten worden geannuleerd!

"Forever" was een nette, unieke uitzending van een netwerkshow in een lange reeks van dergelijke shows die een snelle dood zouden sterven door toedoen van de kijkcijfers. Het maakte niet uit hoe goed Ioan Gruffudd de hoofdrol speelde, het maakte niet uit hoeveel charme hij had of hoeveel hij je voor het personage kon laten voelen, en het maakte niet uit hoe goed alle anderen in de show waren. , zoals Alana De La Garza als Det. Jo Martinez, Henry's medewerker en liefdesbelang. Het deed er ook niet toe hoe intrigerend het verhaal was, of hoeveel meer het ervoor zorgde dat je het geheim van de toestand van Henry en Adam wilde weten, en of er meer mensen in de wereld waren met een dergelijke aandoening. Nee, dat deed er allemaal niet toe, en als resultaat - zonder overdrijving - brak mijn hart. Het doet me nog steeds pijn te horen dat ik Ioan Gruffudd niet zal zien als Henry Morgan, een acteur die meer dan de loden schoenen van een show zou kunnen vullen, noch zou ik leren wat de onsterfelijkheid van Henry en Adam veroorzaakte, noch wat het betekende voor het menselijk ras. En die laatste weetjes zijn misschien wel het moeilijkste deel van de korte termijn van "Forever". Omdat je vanaf het laatste moment van de seriefinale het gevoel kreeg dat de schrijvers en producenten zoveel meer gepland hadden voor de serie en het verhaal, iets dat nu nooit gerealiseerd zal worden. En om die reden is "Forever" misschien wel de laatste druppel als het gaat om het bekijken van nieuwe shows, vooral op omroepnetwerken. Elke nieuwe show lijkt hetzelfde te zijn, en elke keer dat er iets nieuws komt, wordt het geannuleerd. Ik heb niet langer de drive die ik vroeger had bij het bekijken van nieuwe shows, ik heb de laatste tijd geen nieuwe uitzendingen bekeken, en om eerlijk te zijn, Ik weet echt niet of ik dat ooit zal doen. Maar voor de korte termijn, als je het kunt verdragen om je hart te laten breken omwille van een goed verhaal, is "Forever" iets dat moet worden uitgecheckt. En hier is de hoop dat ergens in een andere tijd en plaats, "Voor altijd" echt eeuwig duurt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final