3 Kaartlegging


KAART 1: VERDRIETIGE RODE ELF
Over deze kaart:
De verdrietige rode elf is moe. Ze wil niet meer beoordeeld worden door mensen die hun neus in haar zaken steken en zeggen dat ze er niet 'gelukkig' uitziet, of zeggen dat ze anders moet kijken, anders moet doen en zich op een andere manier moet kleden. Ze is erg boos, omdat het vermoeiend is om eropuit te gaan, naar het werk, of naar ouders, vrienden of collega's die haar beoordelen (om wat ze doet of draagt). Ja, ze is grillig, punk, en ze lacht nooit tenzij ze het echt wil. Ze is vaak stil en kan zich een buitenbeetje voelen! Maar ze is nooit opstandig, onvriendelijk of gemeen - ze weet dat het tijd is om echt te zijn en om niet te doen alsof ze lacht terwijl ze liever haar wenkbrauwen fronst.

Ze zegt:
Ik wil mezelf zijn, vrij, zonder dat iedereen mij zijn mening geeft! Ik houd ervan anders te zijn. Ik zal niet veranderen, tenzij ik het zelf wil! Ik hoef niet te veranderen om erbij te horen - ik 'moet' alleen trouw zijn aan mezelf. De mensen die vinden dat ik zou moeten lachen, of mooie kleren zou moeten dragen, en mijn haar anders moet doen - moeten er maar mee leren leven! Sommige mensen kijken verbaasd naar tatoeages, piercings en zwarte kleren... maar raad eens: een aantal van de meest afschrikwekkend uitziende mensen zijn van binnen zeer vriendelijk en zachtaardig. Ook jij bent trots, speels, uitdagend en heel grappig. Wees jezelf, maar wees ook opstandig. Wie zijn anderen om je te zeggen hoe je eruit moet zien, of hoe je je moet gedragen? Mensen die zich houden aan de geldende voorschriften en gebruiken doen dat! Doorbreek hun saaie wereld en leef je uit!

Waarzegging:
Voor sommige mensen op deze wereld, droevig, maar o zo waar, geldt dat je je altijd moet aanpassen, dat je altijd 'volgens de regels' moet leven. En omdat zij zich zoveel beperkingen hebben opgelegd, worden zij zeer ontstemd wanneer anderen, zoals jij en de Verdrietige Rode Elf, zich vrij genoeg voelen om zichzelf te zijn, zich te uiten op opwindende, dynamische en creatieve manieren. Wanneer de Verdrietige Rode Elf komt spelen kan het tijd worden om echt je ware zelf te worden: wie dat ook van dag tot dag mag zijn! Draag zwart! Neem een piercing! Geef je haar een wild kleurtje! Drink koffie! Ga drummen! Maar doe niet alsof. glimlach niet en doe je niet aardiger voor omdat je denkt dat je aardig moet doen. Wees eerlijk en authentiek. Wees grappig, wees jezelf. Probeer verschillende dingen. Ontdek wie je bent. Dan wordt je lach een echte lach en daar worden we allemaal warm van.

KAART 2: ENGEL VAN ALCHEMIE
Over deze kaart:
De Engel van Alchemie is letterlijk het wonder dat tussen de dokter en de dood staat - ze is de krachtige, helende engel die het gezondheidsprobleem oplost waarmee je op dit moment wordt geconfronteerd. Het is haar rol om je te helpen de perfecte behandeling voor je lichaam te vinden, en je welzijn en gezondheid op een natuurlijke manier te herstellen. Ze helpt je de juiste dokter te vinden, de juiste behandeling, de juiste manier van helen en de juiste houding en energie om deze uitdaging aan te gaan. Ze zal de krachtige energie van haar hartchakra meebrengen en naar je toezenden, waardoor jouw energie kan herleven, evenals het geloof in de mogelijkheid van perfecte gezondheid. Ze zal je helpen om de moed te vinden om je fysieke gezondheid onder ogen te zien: want deze overweldigt je van tijd tot tijd. Het is alleen maar moed die je nodig hebt om je leven te ervaren in fysieke vorm en waarbij zij je helpt om die te ervaren. Daar heb je niet veel moed voor nodig, het zorgt voor de grootste van de zegeningen.

Ze zegt:
Ik ben er om je te helpen om een wonderbaarlijke verandering in je lichaam en je gezondheid door te laten maken. Of het nu een verwonding is of een ziekte, of je eenvoudigweg op je gemak ziek voelen in je huidige situatie, ik ben de Engel van Alchemie en ik kan je laten zien hoe je je lichamelijke gesteldheid kunt veranderen. Ik ben er en heb dit al duizend jaren gedaan. Ik heb de angst en de schuld van anderen gezien. Ik heb de angst voor infecties gezien, de angst voor zielenpijn en de wanhoop dat er een eind aan het leven lijkt te zijn gekomen. Maar ik ben er nu voor je om je te laten zien hoe je gezond kunt worden, krachten kunt opdoen en hoe je de angst voor het ouder worden en de schrik voor je eigen lichaam kunt verminderen. Alles komt goed en het zal allemaal voorbijgaan. Dit is een van de vele manieren die je creƫert. Sta me toe om je te laten zien hoe je opnieuw kunt leven, met liefde en in gezondheid.

Waarzegging:
Op dit moment kunnen er uitdagingen zijn op het gebied van gezondheid. Ongeacht wat jij, of iemand die je lief is, ervaart, het is het moment om je af te vragen wat je zou doen als je nog maar korte tijd te leven had op deze planeet. Kom nu in actie. Want het mooie van het nader beschouwen van de menselijke angst voor de dood is, dat dit onderzoek van de sterfelijkheid je het heerlijke gevoel geeft dat je nu leeft. Je zult opnieuw je prioriteiten stellen. En op het moment dat je inziet dat je lichamelijk leven kort kan zijn, zul je je leven op nieuwe en betekenisvolle manieren vorm geven. Aarzel niet. Neem nu actie om te veranderen wat veranderd kan worden. Als je deze kaart trekt, sta je op het punt een hoek om te slaan met een uitdaging voor je gezondheid. Je huidige situatie doet je eigenlijk op veel manieren goed, deze laat je zien wat er werkelijk belangrijk is in je leven en maakt je bewust van gebieden die je hebt genegeerd! Je kunt nu verder gaan met vernieuwde inzichten die gebaseerd zijn op iets wezenlijks. De Engel van Alchemie moedigt je aan voorrang te geven aan het beteren van je eigen leven, of dat van iemand die je nader aan het hart ligt.

KAART 3: DAME MET EEN BOSCH-EI
Over deze kaart:
De Dame met het ei van Jeroen Bosch heb je nu gekozen om echt geheime kennis veilig te bewaren en ook geheim te houden. In de geschiedenis zijn er in de moeilijkste tijden altijd moedige personen geweest die 'heilige' kennis levend hielden en zeker stelden. Zelfs als de wereld in brand staat en rampen de mensheid bedreigen, oorlogen steden vernielen, er zullen altijd dappere mensen zijn die de kennis, voorgesteld door het Bosch-ei, zullen verbergen en beschermen. Op een later tijdstip, wanneer de wereld er eindelijk klaar voor is, zullen we hier allemaal van kunnen leren.

Ze zegt:
Mijn stad staat in brand, de nachtelijke hemel is vol rook en geschreeuw. Ik heb gedaan wat ik kon om deze schat uit de gewijde bibliotheek te redden. Ik zal hem veilig bewaren, de wijsheid opslaan en ervoor zorgen dat de waarheden levend blijven voor de toekomst. Ik hoop dat je de geschiedenis begrijpt van de kennis waar je naar verlangt, en dat je de vrijheid waarin je nu leeft respecteert en erkent en zelf het werk doet. Misschien vind je op een gegeven moment ook mijn ei en ben jij de persoon om de kennis, die als verloren werd beschouwd, aan anderen door te geven. Het kan ook zijn dat jij de wijsheid beschermt: als dat zo is, dan weet je wanneer je je mond moet houden, je iets voor je zelf moet houden en weet je ook dat sommige geheimen op de juiste tijd aan het licht komen. Ik laat je nu de symbolen van de alchemisten zien, de geheimen van de gnostici en de wijsheden van de tovenaars en de heksen en de kruidendokters ... alles bewaard, in dit ei.

Waarzegging:
Je hebt misschien het gevoel dat je wijsheid ontvangt uit oude bronnen en dat sommige energie onbekend zal voelen, zelfs duister. Het is waarschijnlijk dat je dan boodschappen ontvangt uit tijden toen mensen, zoals jij: onaangepasten en mystici - werden onderdrukt en gestraft voor hun natuurlijke gaven! Weet dat dit te maken heeft met de Renaissance, wedergeboorte, of middeleeuwse tijden en begrijp dat de kennis werd doorgegeven door jou, een heel bevoorrecht persoon, levend in een tijd van voorspoed. Bewaar de kennis goed! Leer wat je kunt. Onderzoek esoterische symbolen en de geschiedenis van magie en spiritualiteit. Weet nu dat, terwijl jij veilig bent, je bepaalde toepassingen stil zou willen houden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final